Stará jízdenka

V létě 2019 z důvodu naprosté ignorace příslušných orgánů se postupně propadl celý strop budovy zastávky Petrov u Prahy. Bylo velké štěstí, že nebyl nikdo zraněn. Do konce roku byla postaven nový veli ...

Blanka Šíchová

 

Kácov nádraží. Rok 1949 a dále. Přednosta p.Futera.(+dcera a syn).Jezdil jsem ke strýci Vilimovskému - manželka Anežka byla sestra mojí babičky.Bydleli v přístavku výtopny.Strejda byl mašinfíra na pář ...

Ivan Novák

 

Nemáte někdo starší fotky hlavní budovy táboru V. Těreškovové? Nejlépe ještě z boku nebo částečně zezadu? Chci postavit model a nevím jak postupně byly na budovu dolepovány ty přístavky. Díky

Jakub D.

 

Dobrý den, autoblok byl vypnut v roce 1990 při aktivaci odbočky Plynárna, kdy bylo mezi stanicemi Praha Vršovice - Praha Krč / ONJ zavedeno telefonické dorozumívání. Šlo o provizorní řešení, kdy byla ...

Tomáš Kaňka

 

Tak už je zbouraná - a místo ní je novotou zářící betonový přístřešek...

Radim

 

Dobrý den, rád bych doplnil, že na jednokolejné trati Vršovice Krč byl realizován čtyřznaký autoblok, který byl před několika lety snesen. Důvod pro zrušení čtyřznakého autobloku mi není znám. Přínos ...

Jaroslav Novák

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Skochovice

Stavba tratě přes Skochovice

Roku 1895 je po dlouhých měsících přípravách zahájena stavba úseku Modřany – Dobříš. Jedná se o téměř 40 kilometrů dlouhý úsek, na který se později připojí trať z Čerčan. Proto bylo nutné určit, kde k samotnému spojení obou tratí dojde. Samozřejmě by bylo nejlepší, aby se tratě spojily přímo v některé ze stanic, odkud by jedna trať vedla na Dobříš, jedna do Čerčan a opačným směrem na Prahu. Jako nejpříhodnější by se pro takový záměr jevila plánovaná stanice v osadě Vrané. Odbočení dobříšské tratě hned ve Vraném by však znamenalo vést tuto trať přibližně dva kilometry souběžně s čerčanskou větví, ... odkaz na celý text.

Měchenický most

Komentáře 

K článku je celkem 22 komentářů >>> ZOBRAZIT KOMENTÁŘE

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM