Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka
Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka Stará jízdenka

Dobrý den, chci se zeptat, zda bych mohla použít pro potřeby inzerce dobovou pohlednici nádraží v Krhanicích z r. 1899? Předem děkuji a přeji pěkný den! Gabrielová Martina (jsem nový vlastník nádr ...

Martina Gabrielová

 

Nevím nevím jestly kaple byla zrušena v roce 1977 ale v roce 1986 jsem tam spal na trampu ze světlé do prahy.a dokonce jsem vyštrachal fotku z cancáku.1986/7měsíc a kaple stojí.tedy obvodové zdi

Radek

 

Dobrý den, na snímku,diskutujících pánů o tech.parametrech patrových vozů je uveden Stanislav Heršálek.Domnívám se, že je to bývalý kamarád, se kterým jsme před 45lety sloužili v Zábřehu na Moravě vo ...

Jan Kauer Olomouc

 

Tak už jsem si nalezl zdroj článku sám. Je to časopisu Český svět, ročník 2, číslo 29. Jen pro informaci, pokud náhodou sami zdroj neznáte a třeba se vám ten článek zachoval jen jako ústřižek.

David Malátek

 

Dobrý den, chtěl bych se zeptat´, zda není známo, kde byl publikován poslední uvedený článek (Půvaby Sázavy-Hipman, 1906). Hodilo by se mi to k mé bakalářské práci, abych ho mohl řádně ozdrojovat. Děk ...

David Malátek

 

Dobrý den, chtěl bych se zeptat´, zda není známo, kde byl publikován poslední uvedený článek (Půvaby Sázavy-Hipman, 1906). Hodilo by se mi to k mé bakalářské práci, abych ho mohl řádně ozdrojovat. Děk ...

David Malátek

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Petrov u Prahy

Budování spojovacího úseku dráhy

Dnešní železniční zastávka v Petrově u Prahy byla vybudována současně se stavbou traťového úseku Jílové – Vrané. Ten byl z dolní posázavské tratě budován jako poslední, přičemž jeho stavba byla zadána v lednu 1898. Bylo to tedy teprve tři měsíce poté, co byl oficiálně zahájen provoz na traťovém úseku Modřany – Dobříš a Požáry (dnešní Prosečnice) – Jílové. Důvodem proč nemohla být celá trať uvedena do provozu najednou byly tahanice o umístění jílovského nádraží a tedy dalšího trasování tratě od Požár směrem na Vrané. To bylo důvodem etapové stavby tratě, kdy jako první (samozřejmě bez trat ... odkaz na celý text.

Staré snímky s motivem železnice

Záběr z pořadu
Záběr z pořadu
Vzpomínky ztraceného času
Záběr z pořadu
Záběr z pořadu
Vzpomínky ztraceného času
Dřevěná čekárna žel. zastávky
Dřevěná čekárna žel. zastávky
archiv Jakub Džurný
Železniční zastávka od západu
Železniční zastávka od západu
archiv Jakub Džurný
Maškova restaurace na zastávce
Maškova restaurace na zastávce
30. léta | archiv knihovna Hradišťko
Ledová dřenice a zastávka
Ledová dřenice a zastávka
1940 | archiv Tomáš Křivánek
Železniční zastávka s hospodou
Železniční zastávka s hospodou
archiv Jakub Džurný
Železniční zastávka od západu
Železniční zastávka od západu
archiv Jakub Džurný
Restaurace na železniční zastávce
Restaurace na železniční zastávce
archiv knihovna Hradišťko
Budova zastávky a hlásky
Budova zastávky a hlásky
archiv Jakub Džurný
Hláska včetně vstřícného návěstidla
Hláska včetně vstřícného návěstidla
1939 | archiv Jakub Džurný
Pikovická hláska s návěstidlem
Pikovická hláska s návěstidlem
1940 | archiv Tomáš Křivánek
Hláska včetně vstřícného návěstidla
Hláska včetně vstřícného návěstidla
archiv Jakub Džurný
Nástupiště pikovické zastávky
Nástupiště pikovické zastávky
1914 | archiv Jakub Džurný
Trať u pikovické zastávky
Trať u pikovické zastávky
1937 | archiv Jakub Džurný
Trať z vyhlídky na Třeštiboku
Trať z vyhlídky na Třeštiboku
1943 | archiv Jakub Džurný
Následky silné letní bouře
Následky silné letní bouře
1969 | Pavel Zítko
V sutinách je i stržený propustek
V sutinách je i stržený propustek
1969 | Pavel Zítko
Trať a tunel nad řekou
Trať a tunel nad řekou
archiv Jakub Džurný
Partie na Sázavě u Pikovic
Partie na Sázavě u Pikovic
1914 | archiv Jakub Džurný
Trať u skalního komínu u Pikovic
Trať u skalního komínu u Pikovic
10. léta | archiv knihovna Hradišťko
Skalní komín u Pikovic
Skalní komín u Pikovic
1925 | archiv Jakub Džurný
Trať u skalního komínu
Trať u skalního komínu
1926 | archiv Jakub Džurný
Trať u skalního komínu
Trať u skalního komínu
archiv Jakub Džurný
Trať u skalního komínu u Pikovic
Trať u skalního komínu u Pikovic
1939 | archiv Jakub Džurný
Trať u skalního komínu u Pikovic
Trať u skalního komínu u Pikovic
1940 | archiv Jakub Džurný
Trať nedaleko skalního komínu
Trať nedaleko skalního komínu
1947 | archiv Jakub Džurný
Skalní komín, trať a vory na řece
Skalní komín, trať a vory na řece
archiv Jakub Džurný
Komín před výstavbou tratě
Komín před výstavbou tratě
archiv Jakub Džurný
Parní vlak u pikovického komínu
Parní vlak u pikovického komínu
archiv Jakub Džurný
Kolorovaná pohlednice komínu
Kolorovaná pohlednice komínu
archiv Jakub Džurný

Komentáře 

K článku je celkem 26 komentářů >>> ZOBRAZIT KOMENTÁŘE

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM