Stará jízdenka

V létě 2019 z důvodu naprosté ignorace příslušných orgánů se postupně propadl celý strop budovy zastávky Petrov u Prahy. Bylo velké štěstí, že nebyl nikdo zraněn. Do konce roku byla postaven nový veli ...

Blanka Šíchová

 

Kácov nádraží. Rok 1949 a dále. Přednosta p.Futera.(+dcera a syn).Jezdil jsem ke strýci Vilimovskému - manželka Anežka byla sestra mojí babičky.Bydleli v přístavku výtopny.Strejda byl mašinfíra na pář ...

Ivan Novák

 

Nemáte někdo starší fotky hlavní budovy táboru V. Těreškovové? Nejlépe ještě z boku nebo částečně zezadu? Chci postavit model a nevím jak postupně byly na budovu dolepovány ty přístavky. Díky

Jakub D.

 

Dobrý den, autoblok byl vypnut v roce 1990 při aktivaci odbočky Plynárna, kdy bylo mezi stanicemi Praha Vršovice - Praha Krč / ONJ zavedeno telefonické dorozumívání. Šlo o provizorní řešení, kdy byla ...

Tomáš Kaňka

 

Tak už je zbouraná - a místo ní je novotou zářící betonový přístřešek...

Radim

 

Dobrý den, rád bych doplnil, že na jednokolejné trati Vršovice Krč byl realizován čtyřznaký autoblok, který byl před několika lety snesen. Důvod pro zrušení čtyřznakého autobloku mi není znám. Přínos ...

Jaroslav Novák

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Praha-Modřany

Historie nádraží

Železniční stanice Modřany byla konečnou původní trati Nusle - Modřany, jejíž stavba začala v létě roku 1881 a již v listopadu stejného roku zde začala fungovat nákladní doprava. Trať provozovala společnost České obchodní dráhy, která od 1. března 1882 zavedla na trati i osobní dopravu. Trať byla (a dosud je) jednokolejná a jejím účelem byla doprava řepy do modřanského cukrovaru a odvoz výrobků z cukrovaru. Cukrovar se tak touto tratí napojil ve Vršovicích na hlavní železniční tratě, což mu pomohlo v silné konkurenci, která v tomto odvětví tehdy byla. Samotné Modřany byly tehdy pouze nevýznamnou obcí, co ... odkaz na celý text.

Kolejiště stanice

Zatopená modřanská stanice
Zatopená modřanská stanice
14. 8. 02 | Jana Běhounková
Zatopená modřanská stanice
Zatopená modřanská stanice
14. 8. 02 | Jana Běhounková
Zatopená modřanská stanice
Zatopená modřanská stanice
14. 8. 02 | Jana Běhounková
Vjezdové návěstidlo L - od Zbraslavi
Vjezdové návěstidlo L - od Zbraslavi
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Provizorní odj. návěstidla do Braníka
Provizorní odj. návěstidla do Braníka
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Dříve tu býval přejezd do cukrovaru
Dříve tu býval přejezd do cukrovaru
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Zleva kolej - č. 9a, č. 1a, vlečka
Zleva kolej - č. 9a, č. 1a, vlečka
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Zbraslavské zhlaví stanice a přejezd
Zbraslavské zhlaví stanice a přejezd
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Zbraslavské zhlaví od přejezdu
Zbraslavské zhlaví od přejezdu
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Zbraslavské zhlaví od přejezdu
Zbraslavské zhlaví od přejezdu
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Odjezdová návěstidla na Zbraslav
Odjezdová návěstidla na Zbraslav
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Výkolejka na manipulační koleji č. 6
Výkolejka na manipulační koleji č. 6
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Kolejiště stanice od Komořan
Kolejiště stanice od Komořan
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Kolejiště stanice směrem na Braník
Kolejiště stanice směrem na Braník
31. 1. 08 | Mirek Kočovský
Zprovozňování provizorního zab. zař.
Zprovozňování provizorního zab. zař.
31. 1. 08 | Mirek Kočovský
Návěstidlo Se4 na branickém zhlaví
Návěstidlo Se4 na branickém zhlaví
22. 3. 08 | Tonda Červeň
Výhybka č. 12 a kolejiště stanice
Výhybka č. 12 a kolejiště stanice
22. 3. 08 | Tonda Červeň
Výhybka č. 10 na zbraslavském zhlaví
Výhybka č. 10 na zbraslavském zhlaví
22. 3. 08 | Tonda Červeň
Vjezdové návěstidlo L od Zbraslavi
Vjezdové návěstidlo L od Zbraslavi
22. 3. 08 | Tonda Červeň
Náv. Se2 na zbraslavském zhlaví
Náv. Se2 na zbraslavském zhlaví
22. 3. 08 | Tonda Červeň
Zbraslavské zhlaví stanice
Zbraslavské zhlaví stanice
22. 3. 08 | Tonda Červeň
Km 12,700 ve stanici Modřany
Km 12,700 ve stanici Modřany
9. 10. 10 | Roman Šebek
Km 39,200 v Praze Modřanech
Km 39,200 v Praze Modřanech
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Km 39,200 v Praze Modřanech
Km 39,200 v Praze Modřanech
20. 9. 07 | Jakub Džurný
Km 39,200 v Praze Modřanech
Km 39,200 v Praze Modřanech
20. 9. 07 | Jakub Džurný

Komentáře 

K článku je celkem 14 komentářů >>> ZOBRAZIT KOMENTÁŘE

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM