Stará jízdenka

Dobry den, jak se dozvim ktery ze spoju mezi Cercanami a Ceskym Sternberkem jsou s historickou lokomotivou? Dekuji Jan Komarek

Jan Komarek

 

Dobrý den, zdravím vás z Mníšku pod Brdy, kde jsem kronikářkou. Ve vašem článku mě zaujala jistá fakta. Ráda bych na vás získala kontakt. Děkuji a zdravím. Věra Havlišová

Věra Havlišová

 

Chci potvrdit to na co vzpomíná Zděnek Neuman. Dobře jsme se znali a užívali jsme si volné chvíle na návsi s místními kamarády, kde se hrál fotbálek (okínka, na schovávanou, na řemesla apod.) V 60 l ...

Jan Krutský

 

Všiml jsem si, že je zde uvedený i popis původního nádraží. Což je super a bylo by to skvělé u všech stanic. Dovolil bych si tyto údaje upřesnit. Výpravní budova nebyla typu 56/H -takovou normálii ani ...

Ondřej R.

 

Dobrý den, chtěl bych se podílet na moji vzpomínku jménem Samopše, jak železniční zastávkou tak samotnou obcí a okolí mlýna. Do Samopše jsem začal jezdit cca v roce 1954, kdy jsem spatřil svět ale ni ...

Zdenek Neuman

 

Shromažďuji informace týkající se zde uváděného území, především v souvislosti s trampingem. Jedná se o součást projektu NAKI (národní a kulturní identita). Chcete-li přispět nějakou informací, prosím ...

Tomáš Veith

 

K-report

Diskuze o tratích Posázavského pacifiku.

Rataje nad Sázavou zast. + Ivaň

Turistické Rataje

Pokud otevřeme protektorátní jízdní řád z roku 1940, můžeme si na straně 46 přečíst tuto zajímavou upoutávku:

„Rataje nad Sázavou „Perla Posázaví“, historicky památné městečko na středním toku Sázavy v romantické krajině, se svým hradem Pirkštejnem z XIV. století na vysokém skalním ostrohu s renesančním kostelem a zámkem ze XVII. stolení , opravdu zaslouží si svého pojmenování. Poslední léta silně se rozvíjející letní ruch vybavil město a připojenou osadu Ledečko moderními podniky hotelovými a restauračními, z nichž zejména zaslouží zmínky lesní penzion Ivaň s vlastní železniční zastávkou, dál ... odkaz na celý text.

Staré pohlednice nádraží a mostu

Ratajské nádraží na kolínské trati
Ratajské nádraží na kolínské trati
1930 | archiv Jakub Džurný
Ratajské nádraží na kolínské trati
Ratajské nádraží na kolínské trati
1935 | archiv Jakub Džurný
Ratajské nádraží a ocelový most
Ratajské nádraží a ocelový most
1939 | archiv Jakub Džurný
Ratajské nádraží na kolínské trati
Ratajské nádraží na kolínské trati
1947 | archiv Jakub Džurný
Výpravní budova na kolínské trati
Výpravní budova na kolínské trati
1979 | Luděk Melichar
Ratajské nádraží na kolínské trati
Ratajské nádraží na kolínské trati
archiv Jakub Džurný
Výřez pohledu s ratajským nádražím
Výřez pohledu s ratajským nádražím
archiv Jakub Džurný
Výpravní budova na kolínské trati
Výpravní budova na kolínské trati
archiv Jakub Džurný
Nákladní vozy na ratajském nádraží
Nákladní vozy na ratajském nádraží
archiv Jakub Džurný
Nákladní vozy na ratajském nádraží
Nákladní vozy na ratajském nádraží
archiv Jakub Džurný
Výstavba železnice v Ivani u Rataj
Výstavba železnice v Ivani u Rataj
1901 | archiv Jakub Džurný
Most přes Sázavu a žel. odbočka
Most přes Sázavu a žel. odbočka
1904 | archiv Jakub Džurný
Partie kolem ratajské odbočky
Partie kolem ratajské odbočky
1931 | archiv Jakub Džurný
Most přes Sázavu a odbočka tratě
Most přes Sázavu a odbočka tratě
1935 | archiv Jakub Džurný
Most přes Sázavu a žel. odbočka
Most přes Sázavu a žel. odbočka
archiv Jakub Džurný
Most přes Sázavu a žel. odbočka
Most přes Sázavu a žel. odbočka
archiv Jakub Džurný
Iváň od severu - nalevo trať
Iváň od severu - nalevo trať
archiv Jakub Džurný
Ratajská odbočka se stavědlem
Ratajská odbočka se stavědlem
archiv Jakub Džurný
Ratajská odbočka se stavědlem
Ratajská odbočka se stavědlem
archiv Jakub Džurný
Stavba ratajského mostu
Stavba ratajského mostu
1900 | archiv Jakub Džurný
Práce na mostě a nádraží v pozadí
Práce na mostě a nádraží v pozadí
1901 | archiv Jakub Džurný
Práce na mostě a nádraží v pozadí
Práce na mostě a nádraží v pozadí
1901 | archiv Jakub Džurný
Ratajský most v km 1,239 od tunelu
Ratajský most v km 1,239 od tunelu
archiv Jakub Džurný
Ratajský ocelový most v km 1,239
Ratajský ocelový most v km 1,239
archiv Jakub Džurný
Ratajský ocelový most v km 1,239
Ratajský ocelový most v km 1,239
archiv Jakub Džurný

Komentáře 

K článku je celkem 4 komentářů >>> ZOBRAZIT KOMENTÁŘE

Přidat komentář

Jestliže jste po přečtení článku zjistili, že víte o dané problematice více, velice nás potěšíte tím, že svůj příspěvek vložíte do komentářů pod článek nebo nás rovnou kontaktujete. Můžeme tak postupně články doplňovat a upřesňovat. Za všechny podněty předem děkujeme.

Vaše zpráva – povinný údaj

Jméno – povinný údaj

Email

Smažte slovo "SPAM" – jinak se zpráva neodešle
   

Spolupracovníci: Bodlák Vilém, Buchtela Daniel, Dolejší František, Fořt Jan, Hrubeš Martin, Křivánek Tomáš, Kočovský Mirek, Nyklíček František, Mykl Tomáš, Pospíšil Lubor, Procházka Tomáš, Sporer Petr, Šebek Roman, Šmejkal Alexandr, Autorská práva ke všem fotografiím a textům mají jejich autoři. Webmaster: Džurný Jakub. Poděkování: Martin Navrátil
Kontakt na autory webu
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License
Prezentace starých mapových děl z území Čech, Moravy a Slezska | Projekt NIKM